tisdag 2 juni 2015

Arbetsbeskrivning Batteriholk Malin

Jag började med att göra en ritning på min batteriholk. Jag mätte ut hur stor jag ville att den skulle va och skrev ner det. Sedan valde jag ut det material jag ville ha min batteriholk i. Sedan använde jag en såg och sågade ut mina bitar i rätt storlek. Sedan använde jag en hyvel och hyvlade mina bitar till en lite bättre passform. Sedan måttade jag ut vart jag skulle borra mina hål för att skruva i skruvarna genom att mäta hur tjock min planka är och dela det på hälften. Jag valde vart mina hål skulle va och borrade hål. Sedan skruvade jag i mina skruvar och satte ihop holken. Jag satte fast locket genom att borra fast ett gångjärn i locket och i själva holken. Sedan målade jag min holk med vit färg och nu väntar jag på att den ska torka :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar